Hoe gaat de procedure met een hulpmiddel?

1Naar de specialist of arts.
Uw arts of specialist stelt de diagnose en verwijst u door.

2Uw orthopedisch instrumentmaker gaat samen met u op zoek naar de meest optimale orthese.
Indien nodig zetten we de zorgverzekeringsprocedure in gang.

3Voor de aanschaf van een prothese, orthese of brace maken we graag een afspraak. Tijdens de afspraak nemen we uw maten op en bekijken we welk product het beste bij u past.
Als dit product op voorraad is, kunt u het meteen gebruiken. Hebben we het niet in voorraad, dan bestellen we het voor u.

 

Vergoedingen

hulpmiddel zorgvergoedingIn deze overeenkomsten staan de vergoedingen voor uw voorgeschreven hulpmiddelen omschreven.
Uw medische indicatie is hierin van belang; die geeft aan of u daadwerkelijk in aanmerking komt voor een vergoeding.
Onze instrumentmakers kijken samen met u wat mogelijk is. Afhankelijk van de wettelijke regels en uw polisvoorwaarden, zorgen wij met u of uw zorgverzekeraar voor de financiële afhandeling.
Alleen hulpmiddelen voor langdurig of dagelijks gebruik kunnen voor vergoeding in aanmerking komen. Uw arts of specialist zorgt voor de aanvraag van uw indicatiestelling, zodat u in aanmerking kunt komen voor vergoeding van het product.
In overleg met de arts of specialist zorgt de instrumentmaker er vervolgens voor dat de juiste productkeuze gemaakt wordt.
Zie hier voor meer informatie over vergoedingen.

Raadpleeg uw zorgverzekeraar

zorgverzekeraarsWij adviseren u voor de exacte procedure van uw zorgverzekeraar uw polisvoorwaarden te raadplegen.

Veel gestelde vragen

Moet ik altijd eerst naar mijn huisarts?
Dat hoeft niet per se. Het kan wel voorkomen dat wij u verzoeken contact op te nemen met uw eigen huisarts.
Hoe kan ik een afspraak maken?
Een afspraak maken is heel eenvoudig.
Eén telefoontje naar (050) 5270400 is voldoende.
U kunt ons bellen van maandag tot en met donderdag van 09.00 tot 17.00 uur. En vrijdag van 09.00 tot 16.00 uur.
Wat zijn de openingstijden?
De openingstijden zijn van maandag tot en met donderdag van 08.30 tot 17.00 uur.
En op vrijdag van 08.30 tot 16.00 uur.
Kan ik zonder afspraak langs komen?
Het is verstandiger om een afspraak te maken, dan weet u zeker dat wij tijd voor u vrij maken.
U mag altijd zonder afspraak langs komen, alleen gaan de mensen met een afspraak dan wel voor.VAls er ruimte is word u wel zo spoedig mogelijk geholpen, anders maken wij een afspraak met u op een zo kort mogelijke termijn.
Doen wij ook huisbezoeken?
In principe komen klanten bij ons.
Als u niet in staat bent naar onze vestiging te komen, is het soms mogelijk dat wij bij u thuis komen. Neem contact op met ons om te vragen naar de mogelijkheden.
Houd er wel rekening mee dat er met een huisbezoek voorrijdkosten bij u in rekening gebracht gaan worden.
Wanneer is mijn eigen risico van kracht?
Voor alle producten die vergoed worden uit de basisverzekering geldt een verplicht eigen risico.
Dat betekent dat de kosten pas daadwerkelijk worden vergoed nadat u het volledige eigen risico heeft betaald.
Wij kunnen de producten die vanuit de basisverzekering worden vergoed declareren bij uw zorgverzekeraar. Deze stuurt u een factuur als u het eigen risico nog niet heeft voldaan.

   Wij hebben samenwerkingsovereenkomsten met vrijwel alle zorgverzekeraars.

 

In deze overeenkomsten staan de vergoedingen voor uw voorgeschreven hulpmiddelen omschreven.

Komt u er niet uit? Vraag ons dan gerust. Bel 050 52 70 400

Naar boven